2014年11月24日月曜日

ダイビングしたよっ!!

11/24 (mon)

Intro diving / 体験ダイビング
1st @ Cape Maeda / 真栄田岬
Water Temp : 25.3C / 77F
Time : 39mins
Depth : 5.5mtrs / 18ft

* English part is in the second half of this blog.

今日は相変わらずの秋晴れ・快晴な中、真栄田岬で体験ダイビングしてきました。

ゲストは福岡からのイソベさんと沖縄在住のカイジョウさん。
いい笑顔。

実はカイジョウさんはライセンス持ってて、友達のイソベさんが沖縄に遊びに来てくれたので、綺麗な沖縄の海を見せてあげたいと言う事で、今日は連れて来てくれました。

最初はナーバスだったイソベさんも、水面で少し長めに練習した後は、無事潜る事が出来ました。

髪型が水中って言ってる。


ひと潜りした後。少しぐったり、イソベさん?


2人とも今日はありがとう。
イソベさんは、始めは苦戦したけど、水中ではどんどん肩の力が抜けてくのがわかりました。後半は魚に夢中だったね。これを機にダイビングが好きになったらいいね。
カイジョウさんは、、、、もう完全放置でした(笑)。次はケラマにファンダイビングに行こう。

2人とも良い連休最終日を。




Today we went to Cape Maeda for intro diving.

Today's guests were Isobe from Fukuoka and Kaijou from Okinawa.
Actually Kaijou is certified and she wanted Isobe to see a beautiful Okinawan sea during her stay here, so she brought her for intro diving.

Isobe was a bit nervous in the beginning, but the surface training made her get used to the water. And I could tell she obviously got relaxed as time goes by. She was very excited to see fishes in the second half. Hope you come back again.
I almost left Kaijou alone, sorry for that. Please come back for some fun diving in Kerams next time.

Have a nice holiday afternoon.

0 件のコメント:

コメントを投稿