2015年8月22日土曜日

Gishippu, Gishippu, Gishippu

8/22 (sat)

Fun diving in Kerama Islands / ファンダイビング in ケラマ諸島
1st @ Sand Triangle, Gishippu Isld / サンドトライアングル、儀志布島
Depth : 15.3mtrs / 50ft
Time : 49mins
Water Temp : 29.9C / 86F

2nd @ Kamigu, Gishippu Isld / カミグ、儀志布島
Depth : 18.8mtrs / 62ft
Time : 50mins
Water Temp : 29.8C / 86F

3rd @ Cabbage Farm, Gishippu Isld / タマナーファーム、儀志布島
Depth : 15.0mtrs / 49ft
Time : 41mins
Water Temp : 29.8C / 86F

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Kerama islands for fun diving.
As everyone knows, the typhoon is heading to Okinawa so we were worried about the condition. But the sea was not that bumpy, phew.

The guest were Weera from Thailand and Jerome from France.
Jerome took a certification course with us in this January and today he came back for fun diving. Thanks!!


Actually the visibility was great today.
A school of small barracuda.


Jerome in the Kerama Blue.


And a hawksbill turtle appeared!!


Here!!



From the below.


We saw more than five turtles today.

And some other stuff.


Yellow anemone fish.


Cabbage coral. Please survive the typhoon.


And just before surfacing in the 3rd dive, a big white spotted eagle ray appeared right in front of us. I couldn't get a photo of her but were like "Yeeeeeeey!!!"

After all we had nice three dives in a calm condition in Kerama islands today.

Thanks Weera and Jerome for coming and diving with us today.
Weera, how was the islands? Not bad, huh? And tomorrow we are planning to go to Blue Cave. Hope it is divable.
Jerome, we couldn't see sharks but saw many turtles. There is always next so let's keep in touch.

Have a nice weekend!!



今日は台風でコンディションが心配される中、ケラマ諸島まで行ってきました。
正直そこまで揺れもひどくなく、問題なく行けました。明日以降は分からないけど。

そんな今日のゲストは、昨日に引き続きウィーラと、沖縄在住のフランス人ジェロムです。
ジェロムはウチで1月にライセンスを取ってくれて、今日はファンダイビングに戻って来てくれました。嬉しー。

今日は台風なんか関係なく透明度が抜群。まさに“ケラマブルー”。

そんな中、カメ(タイマイ)がたくさん出て来てくれました。フレンドリーと言うか、ダイバーなんて気にもとめない彼らは、ムシャムシャずっと食事してました。

その他にもクマノミ5種類、ノコギリダイの群れ、ウィーラが夢中になってた小さなエビ達、等々色んな生物が出て来てくれました。

そしてハイライトは3本目の終了直前。どデカいマダラトビエイが目の前を急に横切りました。あわてて写真撮ろうとしたけど追いつかず。逃げるエイはとても速い。
でもみんな『ワォ!!』って感じで顔を合わせました。

うん、とってもいい3ダイブになりました。

ウィーラ、ジェロム、今日はありがとう。
ウィーラ、ケラマ諸島はどうだった?あまりポイント選べなかったけど、なかなかだったでしょ?
ジェロム、リクエストされてたサメは見つけれなかったけど、カメいっぱい出たから良しということで。次こそは!

そして明日は青の洞窟に行く予定。台風、頼む!

0 件のコメント:

コメントを投稿