2017年10月7日土曜日

The Winter Condition

10/7 (sat)

Fun diving in Kerama Islands / ファンダイビング in ケラマ諸島
1st @ Dragon Lady, Zamami Isld / ドラゴンレディ,座間味島
Depth : 16.7mtrs / 77ft
Time : 50mins
Water Temp : 29.4C / 87F

2nd @ Touma No.1, Zamami Isld / トウマ No.1,座間味島
Depth : 24.7mtrs / 74ft
Time : 47mins
Water Temp : 29.0C / 87F

3rd @ Ariga Cables, Tokashiki Isld / アリガーケーブル,渡嘉敷島
Depth : 22.6mtrs / 58ft
Time : 43mins
Water Temp : 29.6C / 88F

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Kerama islands for fun diving.


The guests were Johnson and Lin from Taiwan, Changdong and Choeui from South Korea.


Our purpose today was a wide photo session. Kerama islands have lots of objects for it and its great visibility does help it.




Look at the camera he got.


 Garden eels.


Diving in a transparent water.


Although the sea was choppy like the winter time, we had great three dives in the islands.

Thanks everyone for coming today.
How was the diving in Kerama islands? Did you get nice shots? Hope everyone enjoyed a day out there.
We will go to the deep wreck, USS Emmons, tomorrow with some of the guys from today. Hope the sea calms down a bit.
Bye now!



What's going on at OKINAWA 39ers...


We will be back to Similan islands in this December!!


More details >>> Similan Tour 2017 Dec


"Like" us on Facebook to keep you updated on what's going on at OKINAWA 39ers.




今日はケラマ諸島までファンダイビングに行ってきました。
ゲストは台湾からのジョンソンとリン、韓国からのチャンドンとチョウイの4人でした。

今日は波も上がり、冬の様なコンディション。なので風・波を避けて、穏やかな砂地で3ダイブしてきました。
そしてダイバーはどデカいカメラやGoProを持っていて、ワイドをメインに狙ってきました。
根に群れるスカシテンジクダイの群れ、赤が鮮やかなイソバナ、太陽を受けてよりいっそう映える白い砂地、等々、被写体はあちらこちらに。みんな思い思いにカメラを向けて撮ってました。

みんな今日はありがとう。
ケラマでのダイビング、どうだった?波が高いこんな日でも色々と楽しめるよね?良い写真が撮れてるといいね。
明日は今日来てくれた何人かと北部の沈船・USS エモンズに行ってきます。海よ荒れるなー。

0 件のコメント:

コメントを投稿