2019年4月22日月曜日

Apr 22nd - Kerama islands

4/22 (mon)

Fun diving in Kerama Islands / ファンダイビング in ケラマ諸島
1st @ Kuroshima Twin Rocks, Kuroshima / 黒島ツインロックス、黒島
Depth : 17.0mtrs / 56ft
Time : 48mins
Water Temp : 23.8C / 75F
 * Drift diving

2nd @ 6banzaki, Zamami Isld / 六番崎、座間味島
Depth : 21.0mtrs / 69ft
Time : 46mins
Water Temp : 23.8C / 75F

3rd @ Turtle Reef, Gishippu Isld / タートルリーフ、儀志布島
Depth : 14.0mtrs / 46ft
Time : 48mins
Water Temp : 23.8C / 75F

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Kerama islands for fun diving.


The guests were Justin from US and Jana from Slovenia.


We had a truly fantastic day in the islands today.
Started with white tip reef sharks. We saw 5 of them.


And a gorgeous soft coral reef.


Colourful sea fans.



Not only big ones, we saw small critters as well.


And wrapped up a day with 10-ish green turtles.





We had a blast! Can't ask for anything more.

Thanks Jana and Justin for coming today.
Kerama islands were beautiful and so much to see, huh? Glad you guys had a great day today.
Enjoy the rest of your time in Okinawa and Japan, and hope to see and dive with you guys again!



What's going on at OKINAWA 39ers...

2, We are on Instagram now.

Please visit and follow us on https://www.instagram.com/okinawa39ers/ .



"Like" us on Facebook to keep you updated on what's going on at OKINAWA 39ers.



今日はケラマ諸島までファンダイビングに行って来ました。
ゲストはスロベニアからヤナ、そしてアメリカからジャスティンの二人でした。

今日は海もかなり落ち着いていて、ポイントも選び放題。
そんな中、大物連発の素晴らしい3ダイブになりました。

1本目ではいきなり船の下でサメ(ネムリブカ)が迎えてくれて、その後も合わせて合計5匹。その他にも綺麗なソフトコーラルや豪快なドロップオフ沿いをドリフトで流して来ました。

2本目は色鮮やかなイソバナを堪能し、そしてランチ後の3本目はカメ祭り。10匹以上のアオウミガメがダイバーを気にせずリーフの上でゆっくりしていました。

本当に本当に素晴らしい1日になりました。

ヤナ、ジャスティン、今日はありがとう。
ケラマ、最高だったね。楽しんでくれて本当に良かったです。
残りの滞在も楽しんで、またいつか潜りに来てねー。
ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿