2015年12月14日月曜日

Blue Blue Cave

12/14 (mon)

Intro diving @ Cape Maeda / 体験ダイビング@真栄田岬

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Cape Maeda for intro diving.

The guest was Di from New Zealand.


The condition was pretty good at Cape Maeda today.
There are not millions of people there anymore since the season was over. You will be able to enjoy the cave as long as you want, and you can be possibly alone inside if you are lucky.

Di was very comfortable underwater. She got used to it quick and enjoyed cruising for 40mins.


The Blue Cave was blue cave today.


A school of friendly batfish appeared and swam around us.


Thanks Di for coming and diving today.
How was diving at Blue Cave? I could tell you were so into the fishes. Hope you enjoyed it.

Now enjoy the rest of your stay here and I look forward to your next visit for taking the license course.

Till then.



今日は真栄田岬に体験ダイビングを行いにいってきました。
ゲストはディー、ニュージーランドからです。

今日の真栄田岬はコンディションが抜群でした。
もう長く続いたシーズンもほぼ終わりで、ダイバーやスノーケリングする人もかなり減り、青の洞窟ももう居たい放題。運が良ければ一人きりになれることだってあります。

そんな中、ディーは水に慣れるのがとても速く、洞窟に魚と水中世界をじっくり楽しんでいました。

ディー、今日はありがとう。
ダイビングはどうだった?かなりのめり込んでたのが伝わってきたけど。

残りの沖縄滞在も楽しんで、また機会あったらライセンス取りにおいでー。

ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿