2016年11月25日金曜日

Looking for Calm Water

11/25 (fri)

Fun diving @ Cape Kin / ファンダイビング@金武岬
1st @ Cape Kin / 金武岬
Depth : 23.1mtrs / 76ft
Time : 48mins
Water Temp : 25.1C / 77F

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Cape Kin for fun diving.


The guest was Veronica from US.


Red spotted coral crab with eggs hiding in a coral.


Moray eel.


The seas of the east coast of Okinawa.




The water was still warm but it was chilly due to the strong wind during the interval, so we had one dive in the morning and called it a day.

Thanks Veronica for coming and diving with us today.
The condition was not very good but hope you enjoyed diving today.
And tomorrow we are heading to Kerama islands! Hope the sea calms down and we will have some fun over there.
Bye now.



Wouldn't you like to see a school of Hammerhead sharks?

How would you feel if you face the big underwater ruin which has been there for possibly thousands of years?


If you are interested in, OKINAWA 39ers has set up several trips down to Yonaguni island this winter so please check >>> Yonaguni Tour 2017.





今日は金武岬でファンダイビングしてきました。
ゲストはアメリカから来てくれたヴェロニカでした。

今日は西海岸は荒れていたので、穏やかな海を求めて久しぶりに東側に行ってきました。
それにしても、海の中はまだまだ暖かいのだけど、陸上が北風のせいで寒いっ!ホントにずっと潜っていたかったです。

久しぶりの金武岬は透明度こそいまいちでしたが、クマノミを初めに、ミノカサゴ、ウツボ、ウミヘビ、スズメダイの群れ、等々で水中はとても賑わっていました。ホントに寒ささえなければ最高の一日になったのになー、と思う一日でした。

ヴェロニカ、今日はありがとね。
あいにく寒さと揺れる船のせいか船酔いになってしまったけど、今日はゆっくり休んで、明日のケラマで楽しもう。海もかなり落ち着くみたいだし、期待してて。
では明日。

0 件のコメント:

コメントを投稿