2015年6月22日月曜日

The Day the Daytime is the Longest

6/22 (mon)

Intro diving / 体験ダイビング
1st @ Cape Maeda / 真栄田岬
2nd @ Yamada / 山田

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Cape Maeda for intro diving.

The guests were Vivian and Trista from Beijing, China.
Trista was actually certified and dived with me in February and this time brought a good friend of hers, Vivian, to let her try diving.


Vivan got used to the water very quick.


Inside the cave.


Being back from the 1st dive.
They both got the water in the ears and laughing out loud.



Vivian with starfish.


Yellow anemone fish.


Thanks girls for coming and diving with us today.

Vivian, how was the diving? You were such a quick learner and almost swimming on your own in the 2nd dive. Taking a license course next time, maybe?
Trista, thanks for bringing your friend. We didn't go that deep but hope you enjoyed diving with her. I look forward to seeing you again for more adventurous diving.

Enjoy the aquarium tomorrow!!



今日は真栄田岬まで体験ダイビングを行いにいってきました。

ゲストは、ビビアンとトリスタ、中国は北京からです。
トリスタは今年の2月に一度潜りに来てくれて、今回は友達のビビアンにダイビングを体験させたくて連れてきてくれました。ありがとー!!

そのビビアンは、まあ水に慣れるのが早い。すぐにコツを掴んで後は色んな魚たちを探して楽しんでました。
青の洞窟にも行き、2本目では5種類のクマノミ、興味津々だったチンアナゴと見つめ合い、等々、とても楽しんでました。

二人とも今日は来てくれてありがとう。

ビビアン、ダイビングはどうだった?まあ聞くまでもないね。次来る時があったらライセンスコースかな?
トリスタ、体験ダイビングへの付き添いだったから、あまり深く行けなかったけど、友達とのダイビング楽しんでくれてたら嬉しいでっす。また時間作って潜りに来てー。

ではでは明日は水族館楽しんで。

再見!!

0 件のコメント:

コメントを投稿