2016年8月31日水曜日

After the Typhoon

8/31 (wed)

Fun diving in Kerama Islands / ファンダイビング in ケラマ諸島
1st @ ToumaZamami Isld / トウマ,座間味島
Depth : 15.4mtrs / 51ft
Time : 44mins
Water Temp : 29.7C / 85F

2nd @ Dragon Lady, Zamami Isld / ドラゴンレディー,座間味島
Depth : 15.7mtrs / 52ft
Time : 44mins
Water Temp : 29.4C / 85F

3rd @ Touma No.1Zamami Isld / トウマNo.1,座間味島
Depth : 18.8mtrs / 62ft
Time : 45mins
Water Temp : 29.5C / 85F

* 日本語部分は後半にあります。

Finding Dory?


Today we went to Kerama islands for fun diving.
The guest was Eugene from South Korea. It had been 5years for her. See how it goes.


Today was the first dive after the typhoon. It wasn't as rough as I thought it would be. Nice. The visibility was good as usual, which was nice as well. And our biggest concern, the water temperature, was 1-1.5C lower than before the typhoon. Better than nothing.

A big garden of finger corals.


A reef with lots of sky-blue fishes.


From above.


A hawksbill turtle.


Garden eels everywhere.


Moray eel was hiding.


And she turned out to be very good.


We had relaxing 3dives at Zamami island.

Thanks Eugene for coming and diving with us today.
How was the diving for the first time in a long time. You looked very comfortable, though.
Enjoy the rest of your stay here and hope see you again.
Keep diving!



今日はケラマ諸島までファンダイビングに行ってきました。
ゲストはユージン、韓国から来てくれました。

今日は台風あとの最初のダイビングと言うことで、色々心配もしてましたが、まず予想ほど荒れてなくて安心、そして透明度は相変わらず抜群でもうひと安心、そしてそして一番心配してた水温。どこまで下がってるかなーと思ってたら、1-1.5℃下がってました。ま、ポイントにもよるから一概には言えないけど、高いよりはいいってくらいかな。

そんな中今日見れた生物は、チンアナゴがそこら中に、デバスズメダイの群れもそこら中に、そして“ドリー”で有名なナンヨウハギがデバスズメの群れの中に1ー2匹必ずと言っていいほど隠れてました。
その他にもドリーと言ったら“ニモ”の、カクレクマノミ、カメはタイマイ、ウツボも結構たくさん、小さなエビも数種類見れました。

ユージン、今日はありがとね。
何と5年ぶりとか言うほどの久しぶりのダイビングだったけど、全くそんな感じはしなかったね。
これからは余り間隔空けずに潜れたらいいね。そして是非また沖縄に来て。
ではでは残りの滞在も楽しんでってー。

0 件のコメント:

コメントを投稿