2016年8月1日月曜日

August Kicks Off!!

8/1 (mon)

Fun diving in Kerama Islands / ファンダイビング in ケラマ諸島
1st @ Chishi, Zamami Isld / 知志、座間味島
Depth : 13.5mtrs / 44ft
Time : 38mins
Water Temp : 30.7C / 87F

2nd @ Rokubanzaki, Zamami Isld / 六番崎,座間味島
Depth : 12.3mtrs / 40ft
Time : 37mins
Water Temp : 31.0C / 88F

3rd @ Cabbage Farm, Gishippu Isld / タマナーファーム、儀志布島
Depth : 13.0mtrs / 43ft
Time : 45mins
Water Temp : 30.6C / 87F

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Kerama islands for fun diving.


The guests were Hilary from Canada and Kari from HongKong. What a beautiful day!!


We started with crevasses.


Just beautiful.


We found a nudie branch.


And clown anemone fish, "Nemo".


In the 3rd dive, we looked for turtles.
Green turtle.



Hawksbill turtle.



Sunbathing?


Cabbage corals.


Great day.


Thanks Hilary and Kari for coming today.
How was the diving in Kerama islands? Not bad, huh? Hope you guys enjoyed it.

Enjoy the rest of your stay here, and keep diving!!



今日から8月!
そんな中、今日はケラマ諸島までファンダイビングに行ってきました。
ゲストはカナダからのヒラリーと香港からのカリの2人でした。

こんな天気のいい日はクレバスが綺麗、と言うことでまずはそこから。
降りそそぐ太陽が幻想的でした。

流れの強い中でウミウシ等を見つけた2本目の後、ランチを食べ、その後の3本目は待望のカメ探し。いるのか?
心配無用でした。エントリー直後のアオウミガメから、サンゴをバリバリ食べてるタイマイ、その後もあちらこちらで見かけ、計7〜8匹見れました。

8月もかなり期待出来そうな、ロケットスタートでした。

ナタリー、カリ、今日はありがとう。
ケラマでのダイビング、どうだった?良かったでしょ?

残りの滞在も楽しんで、またいつかダイビングしに来てー。
ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿