2016年9月22日木曜日

Diving Blue Cave

9/22 (thu)

Intro diving @ Cape Maeda / 体験ダイビング@真栄田岬

1st @ Yamada / 山田

2nd @ Cape Maeda / 真栄田岬

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Cape Maeda for intro diving.


The guests were Alan and Kenji from Canada. They are currently travelling in Japan.


The coral planting station at Yamada. Corals were still healthy and lively there.


We encountered with a school of friendly batfish at Cape Maeda.


Inside the Blue Cave. Glad it was not that busy.


So we surfaced and had a look at the inside above the water.


Gotta do this!


Happy divers.


Thanks Alan and Kenji for coming today.
How was the diving in Okinawa? Not bad, huh? Hope it will be one of the highlights of your stay in Japan.
Enjoy the rest of your stay in Okinawa and Tokyo, and look forward to your next visit here as a certified diver!

Till then.



今日は真栄田岬まで体験ダイビングを行いにいってきました。
ゲストはアランとケンジ、カナダから来てくれました。

1本目はクマノミで有名な山田から。
ここにはサンゴを養殖しているエリアがあるんだけど、白化が進んでなくとても綺麗でした。そんなサンゴを見ながら、そこに群れるデバスズメダイやチョウチョウウオの群れや隠れてるフグを見てきました。

そして2本目はお待たせ、真栄田岬・青の洞窟。台風後やっと今日から行けるようになりました。
しばらく閉まっていたせいか、洞窟はかなり青く感じられ、外では相変わらず人なつこいツバメウオの群れ達が近寄って来てくれました。

これからコンディションもどんどん回復してくだろうし、ダイビングはやっぱいいね。

アラン、ケンジ、今日はありがとう。
沖縄でのダイビング、どうだった?日本旅行の思い出の一つになったら嬉しいです。
残りの滞在も楽しんで、そしてライセンス所持者としてまた来てくれる日を楽しみにしてます。

ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿