2016年9月23日金曜日

Snorkelling in Okinawa

9/23 (fri)

Snorkelling @ Cape Maeda / スノーケリング @ 真栄田岬

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Cape Maeda for snorkelling.


The guests were a friendly group of four from Taiwan. Some have done snorkelling before, some have not.


The sea was wavier than we expected and we couldn't make it to Blue Cave. So we headed to Yamada and enjoyed corals and colourful fishes.

Having fun!


We encountered with a cuttle fish.


Also, we saw sea cucumbers, lots of anemone fishes including Nemo, etc.

And guys from below.



Thanks everyone for coming today.
Although the condition might not have been perfect, there were still tons of stuff to see, right? Hope everyone enjoyed snorkelling today.
Enjoy the rest of your stay here in Okinawa!




今日は真栄田岬までスノーケリングに行って来ました。
ゲストは台湾から来てくれた4人組です。スノーケリング経験者もいれば、初めての人もいました。

そんな今日はあいにく波が高く、希望の青の洞窟までは行けませんでした。それでもサンゴとそこに群れる色とりどりの魚達を見て楽しんできました。
クマノミや、色んな種類のナマコ、そして最後にはコブシメまで登場してくれ、とても楽しいスノーケリングになりました。

みんな今日はありがとね。
ちょっと水面がバチャバチャしてたけど、それでも色々見れて良かったね。沖縄での良い思い出になったかな?残りの滞在も楽しんでってー。
ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿