2015年12月22日火曜日

South Wind in Winter

12/22 (tue)

Fun diving in Kerama Islands / ファンダイビング in ケラマ諸島
1st @ Kuroshima Twin Rocks, Kuroshima / 黒島ツインロックス、黒島
Depth : 15.0mtrs / 49ft
Time : 41mins
Water Temp : 23.8C / 75F
* Drift Diving

2nd @ Turtle Reef, Gishippu Isld / タートルリーフ、儀志布島
Depth : 14.2mtrs / 47ft
Time : 45mins
Water Temp : 23.9C / 75F

3rd @ Jitsuru, Gishippu Isld / 自津留、儀志布島
Depth : 17.0mtrs / 56ft
Time : 45mins
Water Temp : 24.0C / 75F
* Drift Diving

* The English part is in the second half.

今日は昨日に引き続き冬には珍しく南風というコンディションの中、夏のポイントに行ってきました。

ゲストは綾香ちゃん、東京からです。
クリスマスまであと2日。


1本目は久々の黒島ツインロック。
自分たちがつく頃にはもう2艇先客がいました。さすがの人気ポイント。


ツインロックではドリフトダイビングをしましたが、もう流れが速い速い。途中からはジェットコースターの様でした。
そんな中サメ2匹、バラクーダ、等々大物も出てくれいいスタート。

2本目はタートルリーフ。穏やかなポイントでカメ探し。
まずはカクレクマノミ。


そして遭遇。
全然逃げないいい子でした。
その他にも寝てるアオウミガメもいました。


ランチ後の3本目は自津留にて、ドリフトダイビング。
サンゴの群生に群れる色とりどりの魚達を見ながら緩やかに流されました。






綾香ちゃん、今日はありがとね。
かなりたくさん撮ってたけど、いい写真は撮れたかな?コンディション的にもホントいい日にこれて良かったね。次は夏かな?

ではでは残りの沖縄滞在も楽しんで。


Wouldn't you like to see a school of Hammerhead sharks?

How would you feel if you face the big underwater ruin which has been there for possibly thousands of years?


If you are interested in, OKINAWA 39ers has set up three trips down to Yonaguni island this winter so please check >>> Yonaguni Tour 2016.



Website : www.okinawa39ers.com
Facebook : www.facebook.com/okinawa39ers/



Today we went to Kerama islands for fun diving.

The wind was from the south today, which was the typical wind direction for summer and unusual for this time of the year, so we made it to all the cool sites for summer.

We did drift diving twice and saw two white tip reef sharks and big barracuda in a strong current, millions of colourful fishes over the beautiful corals. Also we met two friendly turtles which were happy to take photos with us.

After all we had three good dives in the islands.

Thanks Ayaka for coming and diving with us today.
How were the photos you took? Got some nice shots?

Now enjoy the rest of your stay and we look forward to your next visit here!

Till then.

0 件のコメント:

コメントを投稿