2016年3月4日金曜日

Side-Mount Diving ~ Love It!!

3/4 (fri)

Side Mount Diving Course Day 2 / サイドマウント講習 第二日


* 日本語部分は後半にあります。

Today I had Side-Mount diving course Day 2.
We went deeper and did more complicated skills.

Inflating SMB orally.



Swimming along the drop-off.


My instructor, Taku, performing a perfect trim.
He is such a serious tech diver.


And a short clip of me cruising around. Still a lot to improve but it was so much fun.


So I completed the course and got certified. Nowadays I was the one who certified students so this sounded a bit fresh.

Thanks Taku-san for teaching me this new style of diving. I am now so into it and will spare time to do this as much as possible for sure.

By bye



今日はサイドマウント講習の2日目を行ってきました。

今日は少し深めに行き、昨日よりも多少複雑なスキルにチャレンジ。とは言っても、全てが新鮮で楽しい。ホント時間が経つのがあっという間でした。詳しくは↑↑の写真とムービー見てください。

はい、無事講習終了で認定されました。最近は認定する側なので、これも何か新鮮。ライセンスもらえる!って嬉しいね。

インストラクターのたくさん、二日間ありがとうございました。ホントに楽しく刺激的な二日間でした。次は一緒に潜りに行きましょう。

ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿